onsdag den 5. september 2007

At have tid....

Idag har jeg tid, masser af tid hertil morgen. Jeg har en aftale kl. 10, og nu er klokken kun 7.34. Huset er helt stille for Jesper og Elisabeth er taget afsted.

Igår havde jeg tilgengæld slet ikke tid - overhovedet. Jeg talte i telefon fra da jeg kom på jobbet kl. 9.20 og indtil jeg gik hjem kl. 17. Fik besked fredag fra en stribe kollegaer at vi stortset alle sammen var fyret, og butikken jeg bestyrer skal lukke.

Men igår skulle jeg så gå den tunge gang og fortælle det til alle mine kunder - og selvom de vil lukke butikken, så er det trods alt mange kunder der skulle have besked om tingenes tilstand. Stortset alle kunder spurgte om jeg så ikke startede selv nu - for gjorde jeg det, så var de klar til at følge med mig. En meget meget meget flatterende tanke som gjorde mig rundtosset det meste af dagen igår, for hvis nu jeg startede selv hvor meget ville det så mon give i kassen.
Men den tanke er væk idag, forsvundet i søvnens tåger - heldigvis. For jeg har brug for trygheden nu, tryghed og faste arbejdstider UDEN weekendvagter!

Idag skal bare overståes, og så overvejer jeg lidt om torsdagen byder på en fridag. Jeg har en stribe afspadsering der skal holdes inden butikken lukker.

Ingen kommentarer: