fredag den 19. juni 2009

Bøger jeg har læst

Charlotte link

Charlotte Link: Den fremmede gæst.

Den tyske forfatter Charlotte Link, har været en af mine yndlingsforfattere siden jeg læste Søstrenes hus

Denne gang faldt jeg over en psykologisk spændingsroman hun har skrevet. Den er lige så velskrevet som hendes skønlitterære bøger.

Rebecca ønsker ikke at leve længere. Hun er aldrig kommet sig over sin elskede mands alt for tidlige død, og nu er hun fast besluttet på at gøre en ende på livet. Men så møder hun tilfældigvis det unge par Inga og Marius, som er på ferie i Sydfrankrig. Sammen med dem, genfinder Rebecca sin livsglæde og får nyt mod på tilværelsen.
Under det, som skulle have været en hyggelig sejltur på Middelhavet, sker tragedien. Marius forsvinder sporløst og enhver eftersøgning er forgæves. Men snart dukker hans navn op i forbindelse med en grufuld forbrydelse.
Den fremmede Gæst er spænding fra første side.

**********************************************************

Peter H fogtdal

Peter H. Fogtdal

Zarens dværg.

Zarens dværg er en interessant, underholdende og undertiden skræmmende roman om den danske dværg Sørine Bentsdatter, som Frederik den Fjerde forærer til den russiske zar Peter den Store under hans besøg i København.

Hvis man som jeg, godt kan lide at læse om “gamle” dage, så er denne bog et godt bud, for den er velskrevet – selvom slutningen er lidt for underlig.

Jeg har allerede nu flere af Peter Fogtdals bøger på min “ønskeliste” på biblioteket.

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Tak for anmeldelser af forslag til sommerens læsning - den fremmede gæst - kunne jeg godt forfalde til :-)