onsdag den 7. januar 2009

Strikketøjet!

søstrenes gaveJeg fik strikket gaver til søstrene færdig inden jul. De fik begge en valket sort taske med en god lang rem.

Som pynt nålefiltede jeg blomster, som blev sat på taskerne med en brochenål.

Der gik helt sport i de der blomster, så min svigerinde fik en i lyserød, svigermor fik en i blå. Det var faktisk morsomt at lave, og lidt hyggeligt.

Til min faster nålefiltede jeg 2 store hjerter. De blev monteret med et skønt rødt bånd, så hun kunne bruge dem som vindues pynt. Jeg lavede et mindre dybt rødt hjerte monteret på brochenål til mig selv, som jeg havde på juleaften – hvor efter min mor fik det.
Jeg har dog ingen billeder af det.

Taskerne er jeg bare så stolte af, syns de blev super fede. Det syns søstrene heldigvis også. Min mor, Elisabeth og min niece afgav juleaften bestillinger på en hver.

Og så er jeg også (ENDELIG) blevet færdig med Elisabeths peruhues huee. Den var bare så hyggelig at strikke, så jeg strikke kun lidt af gangen, gemte den så i min strikkekurv. Men efter utallige forespørgsler fra teenageren, måtte jeg nok hellere gøre den færdig.

Den er strikket i sort uldgarn med nogle pinde af “plysgarn”. Og så er den valket efterfølgende.

Hun har den på hovedet hver dag til og fra skole, på diverse besøg, på shoppetur osv. Den har gjort lykke. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så er den bare også super sød på hende.

47-1

Og til mig selv er jeg så ved at strikke denne her.

Ærmerne bliver ikke som disse, for jeg er ikke så god til de der trompeter.

Den strikkes igen i sort uld, men den skal IKKE valkes!

Min garnpusher syns godt nok jeg er kedelig, for det er næsten sort alt jeg strikker. Så jeg har lovet hende, at NÆSTE projekt, bliver lidt mere farverigt.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

sikke en masse du har fået produceret...trompet ærmer er jeg heller ikke så gode venner med...alt bliver væltet ned :-)

Netti sagde ...

Hvor er de tasker da bare lækre!! hvem der kunne strikke sådan.
Jeg kan godt forstå at Elisabeth er glad for huen...den er da vildt sød.
Lækker trøje du har gang i - den glæder jeg mig til at se et billede på bloggen hvor du har den på :)