fredag den 10. august 2007

Bålsted

En gang vi besøgte mine forældre, kom jeg til at fortælle at jeg gerne ville have sådan et bålfad. Det kunne være utroligt hyggeligt, hvis vi kunne sidde udenfor en kølig aften.
Min far sagde fluks, at sådan et havde de fået i gave, og de kom ALDRIG til at bruge det. Så vi kunne få det - min søde dejlige far, som kunne forære hele verden væk, hvis bare det kunne glæde nogen.
At min mor så fik liiiiiiiiiiiiiiiidt ondt i måsen over at vi havde fået det, er en helt anden side af sagen. For min far stod fast, og jeg tror det er nok første gang i hele deres ægteskab, at han endte med at få sin vilje.

Så bålfadet kom med hjem. Men denne sommer har jo ikke just haft mange af de gode tørre aftener hvor man gad at sidde udenfor, men i sidste uge var det helt perfekt. Det var tørvejr, det var køligt og vi havde et dejligt vennepar på besøg. Så bålfadet blev indviet - det var SÅ hyggeligt!


Ingen kommentarer: