tirsdag den 20. oktober 2009

Bøger jeg har læst

Får godt nok ikke skrevet så meget på min blog, men det er ikke fordi ord mangler i mit liv, for jeg får læst rigtig meget.

Har lige læst samtlige bøger af den danske forfatter Anna Grue, hun kan klart anbefales, hun mestre både krimi men også de dybere bøger om livet – fx “det taler vi ikke om” som forfatteren skriver handler om:

Hvorfor skal jeg vokse op hos mine morforældre? Har jeg ingen farforældre? Hvordan døde min far og min mor og min storebror? Og hvordan går det til, at jeg har et langt, smalt ar i hovedbunden? Den unge kvinde Marie beslutter sig for at finde ud af sandheden bag sit liv. Sammen med veninden Stine drager hun til en lille by i det sydlige England, hvor gådens løsning måske befinder sig.

Anna Grues bøger kan klart anbefales – læs og bliv begejstret.

Har også læst lidt chicklit – Hester Brownes “det lille frøkenfirma” en sød bog, som bør læses på en mørk våde efterårs eftermiddag. En hyggelig bog, hvor jeg glæder mig til efterfølgerne bliver udgivet på dansk.

Marian Keyes – en charmerende mand. Den røg ned mens jeg lå ved pølen på ferien. En god lang bog hvor slutningen IKKE kan gættes ved første ord.

Mary Higgens Clark – en produktiv forfatter, en garvet dame indenfor krimiverdenen. Jeg læser hende gerne, og hygger mig med hende .

Og så er der alle dem jeg slet ikke kan huske :-)

3 kommentarer:

Septemberliv sagde ...

Rart at få et par ord fra dig :0)

Mary Higgens Clark læser jeg også gerne. Har faktisk fået læst to her i år (ja bøger er der ikke rigtig tid til her, men det kommer igen).

Nu nærmer tiden sig, hvor man godt må læse om jul og så vil jeg anbefale "Hjælp det er jul" af John Grisham. En sød lille bog på bare 140 sider. Lige til en kold, mørk eftermiddag/aften.

FruE sagde ...

En charmerende mand læste jeg også i min ferie og kunne rigtig godt lide den.

Har en bog liggende af Anna Grue, men jeg går hurtigt i stå med den :-)

Dejligt at du er her lidt igen, håber ikke at du bliver væk sådan lige foreløbig ;o)

Lise sagde ...

Septemberliv, jeg har noteret "hjælp det er jul" på min "ønskeliste" på biblioteket.

Fru E, ærgeligt at du går i stå i Annas bog, for jeg syns virkelig de er velskrevet. Jeg bliver ikke helt væk foreløbigt, jeg havde bare ikke så mange ord jeg skulle skrive :-)