lørdag den 24. oktober 2009

Jagten er gået ind….

Det er ingen hemmelighed, at jeg har en mand der elsker naturen og elsker at gå på jagt. Der er ikke tale om en mand, der er skydegal, faktisk er der mest tale om en mand der elsker naturen. Jagten bruges til at regulere bestanden, og der bliver ikke skudt bare for at skyde.

Jesper kender rigtig mange jægere, som gerne invitere på jagt, så mange af weekenderne her henover efteråret, ser jeg ham ikke ret meget. Men sådan har det været i 8 år, og jeg har lært at nyde mine stille weekender :-)

Billede 145Twist er altid med, og selvom han kun kan se på det ene øje, så er han er lige så pjattet med jagten som Jesper. Når Jesper tager jagttøjet på, så kriller det i maven på hunden, og han bliver rastløs og småtuder hele tiden.

I tirsdags afhold Jesper den første jagt i år, og der var 4 “drenge” var ude at “lege” på en fantastisk flot efterårsdag, og det hele blev afsluttet herhjemme med jagthornsblæsning. Gid jeg havde optaget det, for Gorm kan virkelig spille så hårene rejser sig, det var fantastisk flot – og jeg håber, at der var en eller 2 i Hvalsø der hørte det.

Jagthorn

1 kommentar:

Netti sagde ...

Twist nyder sikkert naturen lige så meget som Jesper, tror du ikke :) Ja du skulle da have optaget jagthornet. Det kunne være spændende at høre.