tirsdag den 10. juni 2008

Hvis jeg skal drille Jesper - så synger jeg bare "i en dejlig have, fyldt med skvalderkål" :-) men det er faktisk ikke helt løgn, for vi har en dejlig have, og vi har også meget skvalderkål. Heldigvis er det ikke over det hele vi har det der fantastiske grønne bunddækken, som breder sig med lynets hast.
Fx i forhaven, hvor pæonerne blomstre lige nu, og jeg elsker dem. Flere gange om dagen kigger jeg lige derud forbi, bare lige for at beundre dem - det er så kort tid de er her.

Vi har 2 forskellige slags, den næsten pinke, og så den hvide med en smuk pink stribe i midten.

Tjek lige farven på vores græsplæne - den er nærmest sån brunlig :-) godt vi får vand senere på ugen.




Jeg er dog lidt bekymret, for de står et udsat sted nu hvor det blæser en mindre storm derude. Mon jeg burde gå ud og sætte et telt op omkring dem :-)

Det er faktisk lidt underligt, for det er præcis sådan et blæsevejr når det japanske kirsebærtræ blomstre - ikke at vi har et, men det har naboen. Jeg elsker Japansk kirsebærtræ i blomst, men det slår aldrig fejl, lige når træet er aller aller smukkest, så kommer der en god forårsstorm, og så er det ligesom ødelagt.

1 kommentar:

Netti sagde ...

Vi har et KÆMPE japansk kirsebærtræ som vi nyder hvert år og er vil heldige og vinden er rigtig ja så får alle naboerne den lyserøde sne og ikke os *G*
Superflotte pæoner du har - jeg er sååå vild med dem og har også 2 slags....hvis ikke Tempo spiser dem ligesom roserne :o(