onsdag den 26. marts 2008

Puha....

I øjeblikket læser jeg denne bog her:

og den har bare sat en masse billeder i gang i mit hovede. Bogen handler om Carmen som får konstateret brystkræft i den værst tænkelige form, den breder sig med lynets hast. Hun er gift med Stijn og sammen har de Luna deres datter på 2 år. Bogen er en hudløs og usentimental beskrivelse af kampen imod en dødelig sygdom. En historie om drengerøven, der bliver voksen. Om øl, rockmusik, og utroskab, men også om desperation, magtesløshed og sorg – og kærlighed, naturligvis.

Jeg må flere gange stoppe op, tænke på noget andet, for ellers tuder jeg der midt i toget. Og andre gange stopper jeg op, og tænker "gud tænk hvis man har kræft - et eller andet sted, og man bare ikke opdager det før det er for sent"

Bogen er let at læse, små korte kapitler - men en god bog som helt klart kan anbefales.

1 kommentar:

Netti sagde ...

Den lyder virkelig god men jeg ved ikke om jeg ville kunne læse den. Stort klap på skulderen til dig fordi du kan!