torsdag den 24. december 2009

Juleaften

Teenageren, svigermoderen og jeg har været i kirke – en tradition som vi har håndhævet igennem de sidste 7 år. I år ville vi besøge den kirke hvor Jesper og jeg blev viet, og hvor Poul Joachim Stender er sognepræst.

En fantastisk oplevelse – stemningsfyldt, højtidelig men samtidig også fyldt med humor. Prædiken handlede om at tilgive, og som Poul sagde “det er tilladt idag i Kisserup Kirke, at tage telefonen frem og ringe til en man gerne vil tilgive – eller sende en sms” Hele prædiken startede op med Tiger Wods og hans utroskab, og hvorfor han havde været det – Præsten mente, at det skyldes det faktum at intet menneske er fuldkommen. Præsten mente også, at måske ville han stoppe når han nåede til det 18. hul :-) og så kunne vi ellers selv drage den konklusion vi ville.

Jeg går stadig og smiler ved tanken om de 50 minutter jeg tilbragt i Poul Joachim Stenders nærvær – jeg er ikke i tvivl, jeg kommer igen, og der går ikke et helt år.

Herhjemme i ænderne i ovnen, så her dufter skønt. Om 2 timer kommer svigerforældrene, men vi har intet hastværk, for her er ingen småbørn. Maden vil blive nydt, samtalen vil flyde – vi vil danse om træet og synge et par salmer. Og så vil vi nyde at pakke en gave ud  - en af gangen.

Glædelig jul derude i Blog-land.

1 kommentar:

Marianne sagde ...

Jeg håber at du fortsat nyder julen sammen med dine kære - og præsten lyder som en klog mand.